U bevindt zich hier

Home >  Zwanger >  Gezondheid en voeding >  Voeding >  Gezond drinken

Gezond drinken

Voldoende drinken is belangrijk in de zwangerschap. Met ruim 1,5 liter per dag zit je goed. Dat is ongeveer 10 bekers of 10 grote glazen.

Koffie en cafeïne

Koffie bevat de opwekkende stof cafeïne. Een overmaat aan cafeïne (meer dan vier koppen koffie in een etmaal) maakt de baby onrustig. Soms voelt het dan alsof je baby door je buik stuitert! Te veel cafeïne vergroot bovendien de kans op een miskraam. Ook kan het zorgen voor een lager geboortegewicht van je baby.

Drink daarom zo weinig mogelijk koffie of kies voor cafeïnevrije koffie.

Drink per dag niet meer dan:

  • 3 koppen koffie en 1 kop thee; of
  • 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola; of
  • 2 koppen koffie en 3 koppen thee.

In energiedrankjes zit soms ook veel cafeïne. Die kun je dus ook beter niet drinken.

 

Keurmerk

Bron: Gezond drinken

Geef uw mening over deze informatie

Help ons deze website beter te maken

Heeft u opmerkingen over deze informatie? Laat dan hier uw mening achter.

Let op: in dit formulier kunt u alleen opmerkingen plaatsen over de website. Heeft u een opvoedvraag of zoekt u hulp? Neem contact op met het CJG.

De gegevens van dit formulier worden verstuurd naar websiteleverancier Elkander. De gemeente kan de gegevens inzien. Elkander of de gemeente kan contact met u opnemen over uw bericht, maar is hiertoe niet verplicht.

Reageert u op een pagina met organisatiegegevens, dan wordt uw bericht ook doorgestuurd naar deze organisatie.

Velden met een * zijn verplicht.

Hoe zou u de bruikbaarheid van de informatie beoordelen? *

Heeft u de informatie gevonden die u zoekt? *

Selecteer een of meer van de onderstaande opties

Mag de webbeheerder contact met u opnemen over uw beoordeling?

De webbeheerder kan alleen contact met u opnemen, als u uw gegevens invult